Cégtörténet

Röviden az IBUSZ-ról

Az IBUSZ több mint százéves múltjával (alapitási éve:1902), illetve közel hetven egységbôl álló irodahálózatával, piaci részesedése alapján a magyarországi idegenforgalom egyik meghatározó szereplője.

Az IBUSZ kft. árbevétele 2017-ben közel 18 Md Ft, törzstőkéje 1,5 Milliárd Ft. Az utaztatottak és a repülőjegyet vásárlók száma éves szinten meghaladja a százezer főt. A vagyoni biztosíték pedig közel 850 millió forint.

Termék

Az IBUSZ Kft-n belül három üzletággal foglalkoznak, ezek: a turisztika, a vám és pénzügyi szolgáltatások, valamint a menetjegyértékesítés. A turisztikai területhez tartozik a belföldi és külföldi utazások szervezése, a beutaztatás, valamint sport és kulturális rendezvények jegyértékesítése.

A pénzügyi szolgáltatásokhoz két nagy üzletág tartozik, a valutaváltás mellett a vámügyintézés, de természetesen áfa-visszatérítéssel és vízumügyintézéssel is foglalkoznak.

A menetjegy-értékesítésen belül menetrendszerinti busz-, hajó- és repülőjegy-eladást végeznek. Az IBUSZ országos hálózata közel hetven elemű, Budapesten 14 ponton, minden megyeszékhelyen, nagyobb városban és számos határátkelőhelyen van jelen.

Legújabb fejlesztések

A fiatalok megnyeréséért évek óta dolgozik a cég, ennek érdekében kínálatukat síutakkal és kalandtúrákkal bővítették. Csaknem minden irodájukban fiatalosabb lett a design, és ehhez újfajta kiszolgálási stílus is társult. Magyar és nemzetközi sport- és kulturális eseményekre értékesítenek jegyet, több sportszövetség által szervezett esemény mellett kizárólagos szerződésüknek köszönhetően a Magyar Labdarúgó Válogatott mérkőzéseire is. Megállapodást kötöttek a Ticket Pro és a Ticket Express hálózatokkal is. 2008-as imázs-kampányuk az IBUSZ-szal kapcsolatos attitűdök megváltoztatására irányul. Erre a leghatékonyabb megoldásnak nem a közvetlen reklámkampányokat, hanem az IBUSZ piaci viselkedésének megváltoztatását tartják. Ezt a célt szolgálja, hogy kreatív ügynökségek bevonásával, az irodától szokatlan, rendhagyó - fiatalos, humoros -, saját szervezésű eseményekkel szeretnék felhívni magukra mind a szakma, mind az utazóközönség figyelmét. Ennek első nagyszabású állomása volt 2008. május 24-én, amikor a városligeti Műjégpályát homokos, füves stranddá változtatták, gyermek- és sport programokat, divatbemutatókat, koncerteket szerveztek. A rendezvény és az azt megelőző „Napozz és repülj!" kampány nagyon sikeres volt, több mint hétezren vettek részt rajta. A résztvevők lelkesedését a cég azzal jutalmazta, hogy a helyszínen 50 db 2 személyes korfui nyaralást sorsolt ki. De a fő cél is megvalósult: a fiatal utasközönség elérése és a patinás márkanév megújítása. Komoly stratégiai változás az IBUSZ életében, hogy jelentős beruházásokkal kíván bekapcsolódni az ingatlanpiacba.

Márkaérték

Piackutatások igazolták, hogy Magyarországon az IBUSZ márkanév ismertsége 99 százalékos, tehát szinte nem akad ma az országban olyan ember, aki ne hallotta volna az IBUSZ nevét. De határainkon túl is - elsősorban azokban az országokban, amelyekben külképviseleteket tartott fenn - egybeforrt a neve hazánkkal és turizmusunkkal. Az IBUSZ az elmúlt több mint száz év során kialakított partnerhálózata, kapcsolatrendszere és jelenleg több milliárdos vagyona garantálja, hogy az utasok belföldön és külföldön is megkapják az elvárt szolgáltatásokat, s ez garancia a biztonságra és a megbízhatóságra. Mivel ezek a tényezők korunk turizmusának talán legfontosabb értékei, így aki ma az IBUSZ-szal utazik, tudja mire számíthat és nem érhetik meglepetések.

Amit nem sejtettünk Az IBUSZ-ról

  • Az IBUSZ a fapados járatok egyik „feltalálója" - a harmincas években kilenc év alatt több mint egymillió utast szállítottak olcsón a cég „filléres vonatain".
  • A mára fogalommá vált „gulyásparty"-kat is az IBUSZ találta ki, maga a név is a cég tulajdonában áll.
  • Az IBUSZ szervezte meg 1906-ban Rákóczi Ferenc hamvainak hazahozatalát.
  • Az IBUSZ szervezte meg az első nagy, budapesti maratoni futóversenyt 1984-ben.
  • Az IBUSZ-nak van a legnagyobb magyarországi országos fizetővendéglátó adatbázisa.